poniedziałek, 2 czerwca 2014

DIY Cukrowy scrub do ciała

Peeling cukrowy powinno się stosować raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie, aby pomóc wygładzić skórę i usunąć martwy naskórek. Ziarenka cukru i soli działają tu jako mechanizmu złuszczający. Peelingu cukrowego używamy na wilgotne ciało, masując kolistymi ruchami głównie na łokciach, kolanach i stopach. Później dalej kontynuujemy naszą kąpiel.  Nie polecałabym go stosować na twarzy. Skóra twarzy jest zbyt delikatna i by ją za bardzo podrażnił. 
Peeling cukrowy oczywiście można kupić, ale po co gdy można samemu zrobić;) Próbowałam kilka domowych receptur na jego przygotowanie i na ich podstawie stworzyłam własny:

1 szklanka cukru; 

1/2 szklanki soli gruboziarnistej;
1/2 szklanki rozpuszczone oleju kokosowego (można go rozpuścić w łaźni wodnej albo w mikrofali); 
stopiony dodajemy podczas mieszania: 
kilka kropli ekstraktu migdałowego;
1 łyżka oleju witaminy E.

 Wymieszaj składniki razem jeden po drugim w misce.Olej kokosowy i olejek migdałowy
 da ten słodki zapach, ale oczywiście możesz dodawać własne olejki eteryczne. Tak przygotowaną masę włóż do jakiegoś ładnego słoiczka (ja mam po dżemie z łowicza;p) i ciesz się z przygotowanego własnoręcznego scruba do ciała;). Zawsze jak nie macie pomysłu na prezent to możecie coś takiego wykonać. I za pomocą okrągłego kawała materiału i 30 cm satynowej wstążki przyozdobić. 




I jak wam się podoba? Mnie bardzo;) Zróbcie, może i uda Wam się stworzyć własną wariacje na temat tego scruba. Jak zrobicie, to podzielcie się tym ze mną. 
Papa;)

2 komentarze: